تاریخچه کارت مایفر

تکامل کارت های هوشمند، از بسیاری جهات، مستقیماً با تکامل کارت های MIFARE پیوند دارد. کارت مایفر اولین بار در سال ۱۹۹۴، به عنوان اولین حافظه داخلی بدون تماس با قابلیت رمزنگاری و استاندارد ISO / IEC 14443معرفی شد. از آن به بعد سازمان های دولتی و خصوصی در سراسر جهان از کارت MIFARE به عنوان پایه ای برای انواع سیستم های کارت هوشمند بدون تماس استفاده می کنند. آنچه که به عنوان یک ایده جذاب و یک پدیده ی جهانی آغاز شد متعلق به شرکت NXP Semiconductors است، که از سال ۲۰۰۵ از فیلیپس الکترونیک جدا شد. این کارت در ابتدا در سیستم حمل و نقل عمومی و برای جمع آوری کرایه اتومبیل مورد استفاده قرار می گرفتند، اما این فقط آغاز بود. از آن زمان ، کارت مایفر همچنان راه چگونگی دستیابی میلیون ها انسان در سراسر جهان به خدمات جهان را فراهم می کند و حمل و نقل، پرداخت و دسترسی بدون تجربیات را برای همه، مستقل از مکان و زمان، امکان پذیر می سازد.

کارت مایفر


امکانات کارت مایفر

کارت مایفر را اغلب سازمان های دولتی ، مشاغل و اپراتورهای خدمات به منظور کاهش هزینه ها ، افزایش انعطاف پذیری ، افزایش کنترل و ارائه تعامل بهتر مصرف کننده استفاده می کنند. در عین حال ، محصولات مایفر به شهروندان کمک می کند تا احساس امنیت کنند.

 

کاربردهای کارت مایفر

این نوع کارت ها از محبوبیت ویژه ای در بخش های مربوط به بلیط های الکترونیکی و تجارت های کوچک برخوردار است مانند:

سیستم های خرید اعتباری (مانند مترو، اتوبوس و…)
دستگاه های حضور غیاب و کنترل دسترسی
استفاده در باشگاه های ورزشی، استخرها، موزه ها، کتابخانه ها، جایگاه های سوخت و…
کارت های عضویت، کارت اهدای خون، کارت های شهروندی، کارت های توریستی، کارت های سلامتی، کارت های شناسایی
کلیدهای هتل ها، مدیریت دسترسی، کنترل تولید
کمک های مردمی برای خیریه ها، تبلیغات هوشمند، عوارض جاده ای، ذخیره سازی رمز عبورها، پارکومترها، پرداخت کرایه تاکسی ها و دوچرخه ها، سرویس های اطلاعاتی، کارت های دانشجویی و دانش آموزی، کارت های جایزه مدیریت ناوگان مسافربری، مدیریت هزینه ها، کیف پول های الکترونیکی

 

 

منبع : https://www.mifare.net/en/

موضوعات: کارت مایفر و کاربردهای آن  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...