کارت مایفر کلاسیک

کارت مایفر Classic پیشگام در IC های بلیط های هوشمند بدون تماس است که قابلیت خواندن / نوشتن را دارد و در محدوده فرکانس 13.56 مگاهرتز با و رعایت استاندارد ISO 14443 فعالیت می کند. کارت مایفر کلاسیک، فقط یک ابزار ذخیره سازی است که در آن حافظه کارت به بخش‌ها و بلوک‌های مختلف با مکانیزم های امنیتی ساده برای کنترل دسترسی تقسیم شده است. این کارت‌ها مبتنی بر ASIC هستند و قدرت محاسباتی محدود دارند. به لطف قابلیت اطمینان و هزینه کم، این کارت‌ها به طور گسترده‌ای برای کیف پول الکترونیکی، کنترل دسترسی، کارت شناسایی، حمل و نقل یا خرید بلیط استادیوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از کارت های مایفر از یک پروتکل امنیتی اختصاصی NXP برای کنترل صحت و امور سری به کار می رود، استفاده می کند. در حقیقت مایفر کلاسیک یک ابزار ذخیره اطلاعات است که این حافظه به بخش ها و بلوک هایی با مکانیزم های ساده امنیتی برای کنترل دسترسی، تقسیم بندی شده اند. این کارت ها بر پایه ( ASIC ( Application Specific Integrated Circuit بوده و از قدرت محاسباتی پایینی بهره مند است. ولی از قابلیت اطمینان و هزینه پایین برخوردار می باشد که برای استفاده در کیف های الکترونیکی، کنترل دسترسی، کارت های شناسایی، بلیط های باشگاه ها و امور حمل و نقل مناسب می باشند.

 


کارت مایفر کلاسیک EV1

MIFARE Classic EV1 کاملترین نوع در خانواده کارت های MIFARE Classic است که در تمامی نسخه های قبلی موفق عمل می کند. کارت مایفرکلاسیک اساسا فقط یک دستگاه ذخیره سازی حافظه است که در آن حافظه به سکتورها و بلوک هایی با مکانیزم ساده امنیتی برای کنترل دسترسی تقسیم می شود. که مبتنی بر ASIC هستند و قدرت محاسباتی محدود دارند. قابلیت اطمینان بالا و هزینه کم کارت های RFID مبتنی بر این تراشه باعث شده است که به طور گسترده ای برای کیف پول الکترونیکی، کنترل دسترسی، کارت شناسایی، حمل و نقل یا خرید بلیط استادیوم مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از کارتهای مایفر در نسخه های حافظه 1K و 4K در دسترس هستند و نیازهای مختلف برنامه را ارائه می دهد.

کارت مایفر کلاسیک


انواع کارت مایفر کلاسیک

کارت مایفر 1K
کارت مایفر 4K


کارت مایفر کلاسیک نیز تکامل یافته است، در حال حاضر به عنوان Mifare کلاسیک EV1 1K شناخته شده و نشان دهنده بالاترین تکامل از خانواده محصول کلاسیک MIFARE پس از تمام نسخه‌های قبلی است.
کارت MIFARE Classic 1K، که به عنوان کارت 1K Mifare شناخته می‌شود، 1،024 بایت فضای ذخیره سازی داده‌ها را به 16 بخش تقسیم می‌کند؛ هر بخش توسط دو کلید مختلف محافظت می‌شود که A و B نامیده می‌شوند. کارت مایفر کلاسیک نیز تکامل یافته است، در حال حاضر به عنوان Mifare کلاسیک EV1 1K شناخته شده و نشان دهنده بالاترین تکامل از خانواده محصول کلاسیک MIFARE پس از تمام نسخه‌های قبلی است.

 

 منبع : https://www.mifare.net/en/products/chip-card-ics/mifare-classic/

موضوعات: کارت مایفر و کاربردهای آن  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...