كارت مغناطيسي چيست؟

کات مغناطیسی یک کارت با قابلیت ذخیره داده ها می باشد و تقریبا از انواع کارت هوشمند محسوب می گردد و معمولا از جنس پی وی سی ساخته می شود. كارت مغناطيسي به هر نوع كارتي كه شامل داده هاي تعبيه شده در نوار تشكيل شده از ذرات آهن در لایه پلاستيكي است گفته مي شود. قسمت جلوي كارت حاوي اطلاعات شناسايي مانند نام دارنده كارت و نام شركت صادر كننده است، در حالي كه نوار مغناطيسي در قسمت پشتي قرار دارد. اين كارت ها معمولاً كمي بزرگتر از 2 اينچ با اندازه ي 3 اينچ هستند و از كاغذ پلاستيكي يا بادوام ساخته شده اند. انواع كارتهاي مغناطيسي شامل گواهينامه هاي رانندگي، كارت هاي اعتباري، كارت هاي شناسايي كارمندان، كارت هاي هديه و كارت هاي حمل و نقل عمومي است. هنگامي كه يك كارت مغناطيسي در يك كارتخوان مغناطيسي كشيده مي شود، خواننده داده هاي موجود در نوار مغناطيسي را رمزگشايي مي كند تا از طريق آن بتوان معامله را انجام داد. اين معامله ممكن است به يك كارمند اجازه دهد تا به اطلاعات مشتري دسترسي داشته باشد تا از طريق كارت اعتباري به كسب و كار بپردازد. اگر نوار مغناطيسي كثيف، خراشيده يا مجدداً مغناطيسي شود، كارت ممكن است كار نكند.


چرا کارت های مغناطیسی از جنس پی وی سی هستند؟


همانطور که توضیح داده شد مهمترین قسمت یک کارت مغناطیسی که اطلاعات نیز بر روی آن ذخیره سازی می شود نوار مغناطیسی است که باید تخریب نشود برای محافظت از نوار مغناطیسی بهتر است این نوار با توجه به ساختار کارت پی وی سی و با دوام بودن آن روی کارت پی وی سی قرار گیرد.


كارت مغناطيسي چگونه عمل مي كند؟

نوار مغناطيسي روي يك كارت اعتباري شامل سه نوار پشت سر هم به صورت افقي است كه هر يك از آنها در كل عرض كارت امتداد دارند و بخشي از نوار مغناطيسي را اشغال مي كنند. هر نوار قادر به نگه داشتن مقدار و نوع داده ي متفاوتي است. اين نوار ها شامل شماره حساب كارت اعتباري، نام، تاريخ انقضا، كد خدمات و كد تأييد كارت هستند. كارت هاي اعتباري در درجه اول يا به طور انحصاري از دو نوار اول استفاده مي كنند. مورد سوم گاهي حاوي اطلاعات اضافي مانند كد كشور يا كد ارزي است. انواع ديگر كارتهاي نوار مغناطيسي از هر سه نوار استفاده مي كنند. كارت هاي مغناطيسي براي اهداف كلاهبرداري استفاده شده اند، به ويژه هنگامي كه سارقان اطلاعاتي را از دستگاههايي براي اسكن و كپي كردن داده ها در نوار استفاده مي كنند. اين اطلاعات ممكن است براي ايجاد كارت هاي تكراري اي مورد استفاده قرار مي گيرد كه مي توانند در مكان هاي غيرتجاري به حساب كاربري دسترسي داشته باشند، يا مي توانند براي ورود به حساب هاي مربوط به معاملات الكترونيكي مورد استفاده قرار گيرند. چنين پتانسيلي براي سوءاستفاده منجر به ايجاد روشهاي جديدي براي تأمين امنيت معاملات به طور معمول استفاده از كارتهاي نوار مغناطيسي شده است. ريزتراشه ي ميكروچيپ EMV، يا تراشه چيپ و پين، در حال جايگزين كردن كارتهاي اعتباري مغناطيسي براي بهبود امنيت كارت اعتباري است. كارتهاي ميكروچيپ از يك فناوري برتر استفاده مي كنند: يك امضاي ديجيتالي رمزگذاري شده ي منحصر بفرد و تنها كه كپي كردن آن سخت تر است .كارت هاي چيپ اند پين همچنين مي تواند صاحبان كارت را ملزم به وارد كردن شماره شناسايي شخصي در محل فروش كند تا امنيت بيشتري را ارائه دهد.

كارت هاي مغناطيسي همچنان به عنوان يك واسطه به كار مي روند تا ریدرهای چيپ را معرفي كنند تا امكان فروش با كارت هاي به اصطلاح هوشمند را فراهم كنند.

 

كارت تراشه دار با نوار امضا

كارت چيپ داراي نوار امضا حاوي داده هاي تعبيه شده در ميكروچيپ است و از مصرف كنندگان مي خواهد كه براي افزايش امنيت، معاملات را امضا كنند.

 

كارت تراشه دار با رمز

كارت chip-and-PIN يك كارت اعتباري يا چك كارت است كه شامل داده هاي تعبيه شده در ميكروچيپ است و براي يك معامله به يك شماره شناسايي شخصي نياز دارد.

 

كارت چيپ دار (کارت مایفر - کارت RO)

كارت تراشه دار يك كارت پلاستيكي با اندازه استاندارد كارت اعتباري است كه شامل يك ميكروچيپ یا تراشه تعبيه شده و همچنين نوار مغناطيسي سنتي است.

 

كارت مدار مجتمع

كارت مدار مجتمع نوعي كارت پرداخت يا شناسايي است كه داراي مدار تعبيه شده است.

 

منبع : magnet-card-and-its-application.tibablog.ir/post-59211.html

موضوعات: کارت مایفر و کاربردهای آن  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...